I. Argument
Ca urmare a dezvoltării infrastructurii IT&C din majoritatea unităților de învățământ, a provocărilor la care cadrele didactice au fost supuse în contextul ”Școlii online” fapt ce i-a determinat să-și perfecționeze competențele digitale, precum și a dezvoltării fără precedent a suportului tehnic pentru preșcolari( platforme de tip Classroom, etc) și cadre didactice (materiale de studiu în format online, cursuri de formare / webinare) se impune continuarea și materializarea acestor efecte benefice educației prin crearea de proiecte educaținale sustenabile care să îmbine în mod atractiv lucrul cu preșcolarii în unitățile de învățământ.
Elevii dar și preșcolarii sunt atrași de tehnologie, dispozitivele electronice și aplicațiile intervin puternic în crearea unui mediu educațional confortabil, asigurându-i acestuia o reală bunăstare educațională. Cadrul didactic trebuie să profite de această situație și, prin activități preponderent practice, să adauge elementele teoretice, asigurând astfel aplicarea cunoașterii și totodată dezvoltarea competențelor STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie,Artă, Matematică).
Totodată dezvoltarea fără precedent a tehnologiei și comunicațiilor prin intermediul internetului sunt depășite barierele de comunicare și dă noi valențe schimbului de idei, informații și experiențe. Acum, atât preșcolari, cât și cadre didactice pot comunica în timp real cu preșcolari și profesori din alte instituții similare, cu specialiști din diferite domenii ca și cum aceștia ar fi în aceeași locație, utilizând diverse aplicații pentru înțelegerea limbilor vorbite de interlocutori.
Termeni precum: inteligență artificială, machine learning, realitate virtuală, realitate augmentată, recunoaștere facial, cloud computing, internetul lucrurilor sunt din ce în ce mai familiare în rândul copiilor și adulților făcând practic parte din activitatea noastră de zi cu zi.
II. Scop
Față de aceste deziderate propunem dezvoltarea unui proiect educațional adresat grădinițelor, care să permită creare unor spații în care preșcolarii împreună cu cadrele didactice să reinventeze educația folosind conceptele STEAM pentru a învăța științele teoretice și a-și forma în mod atractiv, ancorat în ERA DIGITALĂ, competențele succesului:
● Competențe digitale
● Competențe practice/ abilități manuale
● Competenţe sociale
● Competențe lingvistice în limbi moderne
● Gândire critică
● Responsabilitate socială (competențe pentru economia verde)
Lumea SkriKit e locul unde creativitatea nu are limite, unde imaginația copiilor depășește orice barieră, piesele de construcție prind viață și povești noi se întâmplă! Toate acestea într-o atmosferă de mare distracție. Cadrele didactice ale Grădiniței Nr. 206 au luat parte la cursul de formare inițiat de Skriware Academy, iar preșcolarii s-au transformat în tineri ingineri, folosind blocurile de constructie, fiind un instrument ideal pentru a înțelege elementele de bază ale roboticii.
Blocurile de constructie Skrikit fac magie in randul copiilor. Pe lângă distracție și plăcerea de a colabora și de a lucra în echipa, blocurile de constructie educaționale dezvoltă abilitățile manuale, stimulează creativitatea, imaginația spațială și influențează în mod pozitiv dezvoltarea capacității de concentrare și organizare a spațiului de lucru.